Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2012. május 10., csütörtök

Csoda történt....avagy útjavítás Somban

Szárnyra kapott nemrég az interneten, hogy figyelmeztetik a külföldi turistákat, akik a labdarúgó VB- re jönnek Ukrajnába, hogy fokozottan figyeljenek oda és óvatosan közlekedjenek az utak katasztrofális állapota miatt. Külön figyelmeztetnek az ukrán rendőrök "lojalitására" némi "ellenszolgáltatás" fejében. Természetesen ezzel nem azt akarom sugallni, hogy az ukrán rendvédelmi szervek korruptak, ááá dehogy!

A mostani írásom apropója az, hogy aki járt már Kárpátalján alátámasztja, hogy szörnyű állapotban vannak az utak errefelé...Néha azt hiszem, s úgy képzelem, hogy rosszabbak, mint háború után...
Teljes egészében mindenütt, kezdve a szőllősi, beregszászi, munkácsi, ungvári  járásoktól. Én ezekről írok, mert ugye itt  hozzánk ez van közel. 
A mi környékünkön külön figyelmet érdemel a somi útszakasz, ahol, hát pontosabban nem bírom megfogalmazni, de konkrétan olyan mély gödrök vannak/voltak/, hogy simán belefekhetne egy ember, s ki sem látszana belőle...Néha az is megfordult már a fejemben, hogy valakiknek ez az érdekük, hogy minél rosszabb legyen az út minősége, hogy a járművek hamarabb romoljanak el, s az autós boltoknak nagyobb forgalmuk legyen! Komolyan más magyarázatot elképzelni sem tudok! Emberemlékezet óta nem láttam még egy normálisan dolgozó útkarbantartó brigádot az utakon...Nem mondom néha emitt amott lézeng egy két sárga mellényes útmunkás, egy-egy lapáttal a kezében...Hát hogy lehet egy lapáttal utat javítani???:))

Eszembe jutott egy történet, ami mindig megmosolyogtat, ha a somi iszonyatosan rossz útszakaszra gondolok...Pár hónapja éjszaka autóztunk hazafelé a kedvesemmel, Erdélyből. Meglehetősen hosszú /550km/ út volt a hátunk mögött, s pont rajtam volt a sor a vezetésben...Ahogy elhagytuk a nevetlenfalui határátkelőt, a kedvesem elaludt a kocsiban. Én közben kaszkadőr módjára kerülgettem az aknákat az úton...Persze egyszer csak jól belekoppantam az egyikbe, mire ő felriadt, s nagy álmosan azt kérdezte: "Már Somban vagyunk?" :))
Aztán persze jó sokáig poénkodtunk ezen, sőt még ma is, ha eszünkbe jut...Szóval ha nagyon rossz út, akkor SOM!

Ámde ma délután átautóztam Somba, s csodák csodája az út meg van javítva! Persze én a balga nem vittem magammal fényképezőgépet, pedig már ezerszer megfogadtam, hogy nélküle egy métert sem megyek! De a fene se gondolta, hogy ilyen fontos esemény történt!  Na nem kell valami nagy nagy útjavításra gondolni...De ez is valami, szinte csodaként éltem meg, ahogy a kocsim tovasiklott az eddig undorítónak talált kátyúkon...Most mit mondjak? Hát nem hiányoztak egyáltalán...Szóval látszik, hogy készülnek a VB-re :))

Aztán még egy fontos esemény történt a 6 kilométeres úton, ahonnan szintén hiányzott a fényképezőgép...A két falu közötti útszakaszon egyszer csak minden index nélkül megállt előttem egy fehér lada, a rendszáma 541-06 PE, a tulajdonosát ez úton is üdvözlöm,  s előkapott a kocsijából 2 zsák szemetet és csak úgy lazán kidobta az árokba...
Az útjavítás felett érzett örömömet azonnal elrontotta az emberi felelőtlenség eme kinyilvánított példája...

Szóval a mai nap levonható tanulsága: "Viki, fényképezőgép nélkül nem mehetsz sehová, mert így sajnos a  fotók lemaradtak ebből a bejegyzésből..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...